Sıkça Sorulan Sorular

SİSTEME NASIL GİRİŞ YAPABİLİRİM?

İnternet Şube kullanıcısı iseniz; ekranın sağ üst köşesinde yer alan "Giriş" butonuna bastığınızda açılan bölüme TC Kimlik Numaranız ve sisteme kayıt olurken kullandığınız cep telefonu bilgilerinizi girerek İnternet Şube´ye giriş yapabilirsiniz. Giriş işlemi sırasında cep telefonunuza "Doğrulama Kodu" iletilecektir. İletilen "Doğrulama Kodu"nu sisteme tek seferlik giriş yapmak için kullanabilirsiniz.

Aynı zamanda "Giriş" butonu alanındaki sosyal medya simgelerini kullanarak Facebook, Twitter, Google+ hesaplarınızdan herhangi biri ile de işlem yapabilirsiniz. Giriş sonrası anasayfanızda aktif durumda olan poliçelerinizi görüntülenecektir.

İnternet Şube kullanıcısı değilseniz; poliçe teklifi almak istediğiniz ürünü seçip açılan "Giriş Yap" ekranından bilgilerinizi girerek sisteme kaydolabilir ve poliçe teklifi işlemlerinizi yapabilirsiniz.

Bunlara ek olarak giriş yapmadan ekranın üst menüsündeki "Anlaşmalı Kurumlar" adımından şirketimiz ile anlaşmalı Sağlık Kurumları ve Oto Servisleri bilgilerine erişebilirsiniz.

SİSTEME KAYIT OLMAK İÇİN NE YAPMALIYIM?

Ekranın sağ üst köşesinde yer alan "Giriş" butonuna bastığınızda açılan bölümde "Kayıt Ol" butonu bulunmaktadır. Bu butona bastıktan sonra açılacak sayfa içerisinde kişisel bilgilerinizi doldurarak sisteme kayıt olabilirsiniz. Kayıt işlemi sırasında cep telefonunuza "Doğrulama Kodu" iletilecektir. İletilen "Doğrulama Kodu"nu sisteme tek seferlik giriş yapmak için kullanabilirsiniz. Sonrasında TC Kimlik Numarası bilginiz ve ilettiğiniz cep telefonu numarası ile sisteme sağ üst bölümden giriş yapabilirsiniz.

Ayrıca üst bölümde bulunan menü adımlarından herhangi birine tıklayarak veya ekranlarda yetki gerektirecek herhangi bir bölüme eriştiğinizde "Kayıt Ol" sayfasına yönlendirileceksiniz. Bu ekrandan bilgilerinizi girerek sisteme kaydolabilir, ardından işlemlerinize devam edebilirsiniz.

HANGİ DURUMLARDA KAYIT OLABİLİRİM?

Anadolu Sigorta Müşterileri
Ekranın sağ üst köşesinde yer alan "Giriş" butonuna bastığınızda açılan bölümde "Kayıt Ol" butonu bulunmaktadır. Bu ekrandan Anadolu Sigorta'da tanımlı olan cep telefonu numaranız ile birlikte gireceğiniz kimlik bilgilerinizle sisteme kayıt olabilirsiniz. Kayıt işlemi sırasında cep telefonunuza "Doğrulama Kodu" iletilecektir. İletilen "Doğrulama Kodu"nu sisteme tek seferlik giriş yapmak için kullanabilirsiniz.

Cep telefonu numaranızın farklı olması durumunda, aşağıda belirtilen bilgilerden birisini seçerek giriş yapabilirsiniz.

* Poliçe Numarası

* Anne Adı ve Anne/Baba Doğum Yılı

* Mail Adresi



Anadolu Sigorta Aday Müşterileri
Ekranın sağ üst köşesinde yer alan "Giriş" butonuna bastığınızda açılan bölümde "Kayıt Ol" butonu bulunmaktadır. Bu butona bastıktan sonra açılacak sayfa içerisinde kişisel bilgilerinizi doldurarak sisteme kayıt olabilirsiniz. Kayıt işlemi sırasında cep telefonunuza "Doğrulama Kodu" iletilecektir. İletilen "Doğrulama Kodu"nu sisteme tek seferlik giriş yapmak için kullanabilirsiniz. Sonrasında TC Kimlik Numarası bilginiz ve ilettiğiniz cep telefonu numarası ile sisteme sağ üst bölümden giriş yapabilirsiniz.



Sisteme giriş yapamadığınız durumlarda lütfen 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizle irtibata geçiniz.

CEP TELEFONU NUMARAM DEĞİŞTİ, NE YAPMALIYIM?

Sistemde kayıtlı olan cep telefonu numaranız değiştiğinde;

Üst bölümlerde anlatılan "Kayıt Ol" ekranına giriş yaptıktan sonra yeni cep telefonu numaranız ile beraber kişisel bilgilerinizi doldurduğunuzda cep telefonu numaranız sistemdeki ile eşleşmediğinden "Doğrulama Ekranına" yönlendirileceksiniz. Doğrulama ekranından aşağıdaki bilgilerden birini seçerek yeni numaranız ile sisteme giriş yapabilirsiniz.

* Poliçe Numarası

* Anne Adı ve Anne/Baba Doğum Yılı

* Mail Adresi

Numara güncelleme işleminden sonra yeni telefon numaranıza "Doğrulama Kodu" iletilecektir. İletilen "Doğrulama Kodu"nu sisteme tek seferlik giriş yapmak için kullanabilirsiniz. Sonrasında TC Kimlik Numarası bilginiz ve ilettiğiniz cep telefonu numarası ile sisteme sağ üst bölümden giriş yapabilirsiniz.

HANGİ TİP POLİÇELER İÇİN İNTERNET ÜZERİNDEN HASAR İHBARI YAPABİLİRİM?

Hasar bildirimi yapmak için, lütfen 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizle irtibata geçiniz.

BAZI POLİÇELERİMİ GÖRÜNTÜLEYEMİYORUM. NE YAPMALIYIM?

Birleşik Kasko Sigortası, Zorunlu Deprem Sigortası, Trafik Sigortası ve Ferdi Kaza Sigortası poliçeleri için tanımlanan görüntüle butonuna basarak poliçe özet bilgilerinizi görüntüleyebilirsiniz. Ekranda listelenmeyen poliçeleriniz için 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizle irtibata geçerek bilgi alabilirsiniz.

İNTERNET ÜZERİNDEN POLİÇE İPTALİ YAPABİLİR MİYİM?

Sisteme giriş yaptıktan sonra "Hesap İşlemleri" menüsünden "Poliçe İptali" adımına erişerek, listelenen aktif poliçeleriniz arasından poliçe iptal talebi gönderebilirsiniz. Bu işlem poliçenizin iptal edildiği anlamına gelmemektedir. İptal işlemi ile ilgili size geri dönüşte bulunulacaktır.

Ayrıca poliçe iptal işlemleriniz için 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizle irtibata geçebilirsiniz.

İNTERNET ÜZERİNDEN POLİÇE DEĞİŞİKLİĞİ YAPABİLİR MİYİM?

Poliçe değişiklik işlemleri henüz internet üzerinden yapılamamaktadır. Poliçe değişikliği talepleriniz için 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizle irtibata geçiniz.

POLİÇEM KAÇ GÜNDE TARAFIMA ULAŞTIRILIR?

Yalnızca DASK poliçeleri için gönderim yapılmaktadır. Tüm işlemleri uygun ve eksiksiz bir şekilde tamamlanan DASK poliçeleriniz 5 iş günü içerisinde vermiş olduğunuz adrese iletilecektir.

MESLEĞİM LİSTEDE YOKSA NE YAPMALIYIM?

Seçtiğiniz meslek grubuna ait meslekler "meslek" alanında listelenecektir. Mesleğiniz listede yer almıyorsa daha önce seçmiş olduğunuz meslek grubunu doğru seçmemiş olabilirsiniz. Seçmiş olduğunuz meslek grubunun doğruluğunu kontrol ediniz. Mesleğinizi listede bulamazsanız en yakın içeriğe sahip mesleği seçmeniz yeterli olacaktır.

CEP TELEFONU VE E–MAİL BİLGİLERİMİ YANLIŞ GİRERSEM NE OLUR?

Cep telefonu ve e-posta; poliçe, bilgilendirme formu ve doğrulama kodu gibi önemli bilgileri göndermek amacıyla kullanılmaktadır. Bu nedenle bilgilerin doğru girilmesi gerekmektedir. Bilgilerinizin yanlış olduğunu düşünüyorsanız, 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizden yardım alınız.

MÜŞTERİ BİLGİLERİMİ GÜNCELLEMEK İSTİYORUM. NE YAPMALIYIM?

İnternet şubesi ´Hesap Bilgileri´ bölümünden ´Kişisel Bilgilerim´ sayfasına ulaşarak kişisel bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Güncelleme yapamadığınız alanlara ilişkin yapmak istediğiniz değişikler için 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizle irtibata geçiniz.

İNTERNET ÜZERİNDEN BİR SENEDEN KISA SÜRELİ TRAFİK SİGORTASI POLİÇESİ TANZİM EDİLMESİ MÜMKÜN MÜDÜR?

İnternet üzerinden kısa süreli Trafik Sigorta poliçesi düzenlenememektedir.

İNTERNET ÜZERİNDEN HANGİ TİP ARAÇLAR İÇİN TEKLİF VEYA POLİÇE ALABİLİRİM?

İnternet üzerinden araç tipi Otomobil, Minibüs ve Kamyonet van tipi olan araçlar sigortalanabilmektedir.

ARACIMIN TRAMER'DE KAYDI YOK. NE YAPMALIYIM?

Tramer´ de kaydı bulunmayan araçlar internet üzerinden sigortalanamamaktadır. 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizle iletişime geçerek yardım alabilirsiniz.

GÜNLÜK ARAÇ KULLANIM KM BİLGİMDEN EMİN OLAMIYORUM. NE YAPMALIYIM?

Yaklaşık bir değer vermeniz yeterli olacaktır.

ZORUNLU DEPREM SİGORTASI YAPTIRILMAMASI DURUMUNDA CEZAİ İŞLEM UYGULANIR MI?

Zorunlu Deprem Sigortası (DASK), kanunen yaptırılması zorunlu bir poliçe tipidir. DASK sigortası bulunmayan konutların sigorta kapsamındaki doğal afetler sonucu oluşan hasarlarına ilişkin ödeme yapılmaz. Tapu dairelerinde, alım-satım ve ipotek gibi resmi işlemlerin yapılması sırasında konutun Dask poliçesi olması şartı aranmaktadır.

ZORUNLU DEPREM SİGORTASINDA EŞYALAR TEMİNAT KAPSAMINDA MIDIR?

Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) sadece binayı teminat altına almaktadır.

HER BİNAYA ZORUNLU DEPREM SİGORTASI TEMİNATI VERİLEBİLİR Mİ?

Sigorta Kapsamı:
Zorunlu Deprem Sigortası, genel anlamda, belediye sınırları içinde kalan meskenlere yönelik olarak oluşturulan bir sigorta sistemidir. 587 sayılı Zorunlu Deprem sigortasına İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin ikinci maddesi hükmü gereğince kapsamda bulunan binalar şunlardır:
• Tapuya kayıtlı ve özel mülkiyete tabi taşınmazlar üzerinde mesken olarak inşa edilmiş binalar,
• 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamındaki bağımsız bölümler,
• Bu binaların içinde yer alan ve ticarethane, büro ve benzeri amaçlarla kullanılan bağımsız bölümler,
• Doğal afetler nedeniyle Devlet tarafından yaptırılan veya verilen kredi ile yapılan meskenler.
Yukarıdaki koşullara uyan, kat irtifakı tesis edilmiş binalar, tapuda henüz cins tashihi yapılmamış ve tapu kütüğünde vasfı "arsa vs." olarak görünen binalar, tapu tahsisi henüz yapılmamış kooperatif evleri için de zorunlu deprem sigortası yaptırılması gerekmektedir. Henüz bağımsız tapusu olmayan meskenlerin sigortası, sigorta ettirenin beyanına dayanarak ve arsa tapusuna ait bilgilerle yapılabilmektedir.
Sigorta Kapsamı Dışında Kalan Binalar
• Kamu kurum ve kuruluşlarına ait binalar,
• Köy yerleşim alanlarında yapılan binalar,
• Tamamı ticari veya sınai amaçla kullanılan binalar, (iş hanı, iş merkezi, idari hizmet binaları, eğitim merkezi binaları vs. ),
• İnşaatı henüz tamamlanmamış binalar,
• 27 Aralık 1999 tarihinden sonra inşa edilmiş olan ancak ilgili mevzuat çerçevesinde inşaat ruhsatı bulunmayan binalar,
• Tapuya kayıtlı bulunmayan ve özel mülkiyete tabi olmayan arazi ve arsaların -hazine arazileri vb. -üzerine inşa edilmiş binalar.
Köy yerleşim alanlarında yapılan binalar için belediye denetiminin olmaması, buralarda yaşayanların genel olarak gelir düzeylerinin düşük olması ve bu aşamada bu alanlarda sigortanın sunumunun zorluğu gibi nedenlerle, sigorta yaptırma zorunluluğu bu yerler için öngörülmemiştir. Ancak, söz konusu yerlerde bulunan yapılar için istendiği takdirde ihtiyari deprem sigortası yaptırılması mümkün bulunmaktadır.

BİR SENEDEN KISA SÜRELİ ZORUNLU DEPREM SİGORTASI POLİÇESİ DÜZENLEYEBİLİR MİYİM?

Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) bir seneden kısa süreli yapılamamaktadır.

TAPU SAHİPLERİNİN HEPSİNİN POLİÇEDE BELİRTİLMESİ ZORUNLU MUDUR?

Tapu sahiplerinin hepsinin poliçede gösterilmesi zorunluluğu yoktur. Fakat hasar işlemleri sırasında problem çıkmaması için bilgilerinizin doğru ve eksiksiz olması gerekmektedir.

NEDEN YURTDIŞI SEYAHAT SİGORTASI ALMALIYIM?

Anadolu Sigorta olarak bu ürünümüz ile yalnızca tatil sırasında olabilecek riskler için değil, tur ile yapılan tatilin iptal olması ve aile üyelerinden birinin ölümü veya evde meydana gelen hasar nedeniyle yolculuğun durdurulması gibi kişileri beklemedikleri bir anda hazırlıksız yakalayan durumlar karşısında da sigortalımızı koruyoruz.

YURTDIŞI SEYAHAT POLİÇESİ HANGİ ÜLKELERİ KAPSAR?

Yurtdışı Seyahat Sigortasında seyahat edilecek yer;

* Avrupa ülkeleri seçildiğinde Schengen Anlaşması kapsamındaki ülkeler de dahil olmak üzere tüm Avrupa ülkelerini,

* Dünya ülkeleri seçildiğinde Avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere tüm dünya ülkelerini kapsamaktadır.

KAÇ GÜN SÜREYLE YURTDIŞI SEYAHAT SİGORTASI KESEBİLİRİM?

365 güne kadar Yurtdışı Seyahat Poliçesi kesilebilir.

İNTERNET ÜZERİNDEN, BİR SENEDEN KISA SÜRELİ KASKO SİGORTASI POLİÇESİ DÜZENLENMESİ MÜMKÜN MÜDÜR?

Kasko sigortası bir seneden kısa süreli düzenlenememektedir.

ARAÇ DEĞERİ YANLIŞ VERİLİRSE NE OLUR?

Aracın poliçenin başlangıç tarihindeki piyasa değerinden sigorta ettirilmesi gerekmektedir. Yapılacak inceleme sonucu aracın sigorta başlangıç tarihinde, piyasa değerinin altında sigorta edildiğinin tespit edilmesi halinde, başlangıç tarihindeki piyasa değerine göre sigorta uygulaması yapılacaktır.

ARACIMIN STANDART DONANIMI DIŞINDAKİ İLAVE DEĞERLERİ BİLDİRMEK ZORUNDA MIYIM?

Aracınızda fabrika çıkısı standart aksamı dışında olan, opsiyonel veya özel olarak yaptırılan her türlü ilave değerin teminat altına alınabilmesi için belirtilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde bu donanımlar kasko teminatı kapsamı dışında kalacaktır.

KİŞİSEL EŞYA KAPSAMINA NELER GİRER?

Kişisel eşyalar teminatı, sigortalıların günlük yaşamda yanlarında bulundurdukları, ticari nitelik arz etmeyen eşyalar için geçerli bir teminattır. Her türlü mücevherat, para, kredi kartı, çek-senet ve benzeri kıymetli evrak ile cep telefonu, taşınabilir bilgisayarlar ve benzeri cihaz ve aksamlar ile tüm elektronik cihazlar teminata dahil değildir.

KASKO EK TEMİNAT MADDEDELERİ NEDİR?

Çarpma,çarpılma,yanma,çalınma, aracın başka bir araçla çarpışması,3.kişilerin kötü niyetle verdiği zararlar kaskonun teminatı altında yer almaktadır. Ek teminatlar başlığı altında yer alan haller nedeniyle meydana gelebilecek hasarları da seçim yaparak teminat altına alabilirsiniz.

FERDİ KAZA TEMİNATI NEDİR?

Ferdi kaza sigortası, araç gerek hareket halinde, gerekse park halinde iken, aracın bakımı yapılırken yada araca inilip binilirken meydana gelebilecek bir kaza neticesinde isim belirtmeden aracın sürücüsünün ölüm,sürekli sakatlık ve tedavi masraflarını yurtiçi ve yurt dışında temin eder.

ARTAN MALİ SORUMLULUK TEMİNATI NEDİR?

Artan mali sorumluluk sigortası, motorlu aracın işletilmesi sırasında üçüncü şahıslara verilen zararın, trafik sigortası limitlerinin üstünde kalan kısmını poliçede belirtilen limitler dahilinde karşılar. Trafik sigortasının limitlerini aşan kısmını teminat altına almaktadır. Sigorta ettirenin haksız taleplere karşı savunulması da teminat altındadır.

MUAFİYET NEDİR?

Sigortalının hasarın belirlenen bir kısmına katılması durumudur. Sigortalının kendi üstüne aldığı risk payıdır.

REHİNLİ-ALACAKLI NEDİR?

Rehinli alacaklı , bir mal üzerine kurulan ve herkese karşı ileri sürülebilen mutlak bir ayni haktır. Bu hak, alacaklıya rehin ve alacak kaydı konulan malı paraya çevirmek veya bu mal üzerinden doğacak tüm hak ve menfaatlere öncelikle sahip olma yetkisini verir. Kredi ile iş yapan işletmelerin kredinin ödenmeme rizikosunu sigorta güvencesi altına almak amacıyla poliçe üzerine koydukları rehin kayıtları bu tip bir uygulamadır.

REHİNLİ-ALACAKLI BİLGİLERİNİN GİRİŞİ ZORUNLU MUDUR?

Banka kredisi ile alınan otomobiller için kasko sigortası yaptırılması ve poliçede bankanın “rehinli alacaklı” olarak gösterilmesi, kredi sağlayan banka tarafından talep edilmektedir.

ARACIMIN TRAMERDE KAYDI YOK. NE YAPMALIYIM?

Tramerde kaydı bulunmayan araçlar internet üzerinden sigortalanamamaktadır. 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizle iletişime geçerek yardım alabilirsiniz.

ARACIMIN PLAKASI BELLİ DEĞİL ANCAK POLİÇE DÜZENLETMEK İSTİYORUM.NE YAPABİLİRİM?

İnternet kanalı ile geçici plaka üzerinden işlem yapılamamaktadır.

İNTERNET ÜZERİNDEN HANGİ TİP ARAÇLAR İÇİN TEKLİF VEYA POLİÇE ALABİLİRİM?

İnternet üzerinden araç tipi Otomobil ve Kamyonet van tipi olan araçlar sigortalanabilmektedir.

İNTERNET ÜZERİNDEN, BİR SENEDEN KISA SÜRELİ FERDİ KAZA POLİÇESİ TANZİM EDİLMESİ MÜMKÜN MÜDÜR?

Ferdi kaza sigortası internet üzerinden, bir seneden kısa süreli düzenlenememektedir.

ÖLÜM TEMİNATI NEDİR?

Sigorta poliçesinin kapsamına giren bir kaza sonucu sigortalının derhal veya kaza tarihinden itibaren bir sene zarfında ölümü halinde geçerli olan bir teminattır.

SÜREKLİ SAKATLIK TEMİNATI NEDİR?

Poliçe ile temin edilen bir kaza sonucu sigortalının derhal veya kaza tarihinden itibaren iki sene zarfında sürekli sakatlığa maruz kalması halinde geçerli olan bir teminattır.

GÜNDELİK TAZMİNAT NEDİR?

Sigortalı, kaza neticesinde geçici olarak çalışamayacak duruma düşerse, kendisine poliçede yazılı olan gündelik tazminat ödenir.

TEDAVİ MASRAFLARI TEMİNATI NEDİR?

Sigorta poliçesinin kapsamına giren bir kaza sonucunda sigortalının doktor ücreti ile ilaç, radyografi, kaplıca tedavisi, masaj, hastane ve diğer gerekli tedavi masrafları, nakil ücretleri hariç, sigorta edilebilir.

FAALİYET SINIFLARI NELERDİR?

1. Sınıf Faaliyetler: Fikren veya elle çalışanlar, 2. Sınıf Faaliyetler: Elle ve aynı zamanda bedenen çalışanlar,3. Sınıf Faaliyetler: Devamlı olarak makine ile bedenen veya elle çalışanlar.

POLİÇEM KAÇ GÜNDE TARAFIMA ULAŞTIRILIR?

Yalnızca DASK poliçeleri için gönderim yapılmaktadır. Tüm işlemleri uygun ve eksiksiz bir şekilde tamamlanan DASK poliçeleriniz 5 iş günü içerisinde vermiş olduğunuz adrese iletilecektir.

SANAL POS İLE KREDİ KARTI TALİMATI ARASINDAKİ FARK NEDİR?

Sanal pos´ un çeşitli avantajları bulunmakla beraber poliçe ödeme miktarı kadar kredi kartına bloke koyulmaktadır. Kredi kartı talimatında bloke işlemi yapılmamaktadır.

NEDEN BAZI POLİÇELERİMİN ÖDEME PLANINI GÖRÜNTÜLEYEMİYORUM?

Trafik ve DASK poliçeleri ve ödeme tipi nakit olan poliçeler için ödeme planı görüntülemesi yapılamamaktadır.

ACENTEME YAPMIŞ OLDUĞUM ÖDEMEYİ ÖDEME PLANINDA GÖRMÜYORUM. NE YAPMALIYIM?

Acente aracılığıyla yapılan ödemeler en erken 30 gün içerisinde sisteme yansıtılabilmektedir. Bilgi almak için 0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizi arayabilirsiniz.

TAKSİTLİ OLARAK DÜZENLEDİĞİM POLİÇEMİ PEŞİNE ÇEVİRMEK İSTİYORUM NE YAPMALIYIM?

0 850 744 0 744 numaralı hattımızdan Kontak Merkezimizle irtibata geçmeniz halinde poliçeniz iptal edilecek, iadesi yapılacak ve yerine yeni poliçe düzenlenebilinecektir.

ÖNERİ VE ŞİKAYET İLETİŞİM FORMU

Sizinle iletişime geçebilmemiz için lütfen aşağıdaki bilgilerinizi doldurunuz.

İletişim Formu

Sizinle iletişime geçebilmemiz için lütfen aşağıdaki bilgilerinizi doldurunuz.

Ürün Talep Bilgi Formu